עיצוב המטבח – טיפים לפוליש האחרון

תוכן עניינים

אחרי שעבדתם קשה על עיצוב המטבח ובחרתם את הארונות, מוצרי החשמל, השיש והכיסאות המושלמים- הגיע הזמן להוסיף את הליטוש הסופי עם האקססוריז הנכונים. האלמנטים הללו יכולים לשדרג באופן משמעותי את המראה הכללי והפונקציונליות של המטבח שלכם ולהפוך אותו לחלל מזמין, נעים ומותאם אישית לצרכים שלכם. 

מתוספות פרקטיות כמו בר מים ועד לאלמנטים דקורטיביים כמו חפצי נוי- לכל אביזר יש תפקיד בעיצוב המטבח, ואנחנו פה לתת לכם כמה טיפים.

אביזרים למטבח

מכשיר מטבח פופולרי מאוד הוא בר מים, שהוא אביזר לא רק יעיל- אלא גם אסתטי מאוד. באמצעות בר מים ניתן לקבל גישה למי שתייה נקיים, מסוננים וטעימים. זה מייצר עידוד שתיית מים אצל כל בני הבית ואפשר להתקין בר מים ללא קידוח כך שהוא לא פוגע במראה המטבח. בנוסף, מתקן מים יכול להגיע במגוון צבעים, גדלים ועיצובים כך שהוא יכול להשתלב בעיצוב המטבח שלכם בצורה מושלמת. אתם יכולים לבחור בר מים שמתאים בצורה נהדרת לאסתטיקה של המטבח שיוסיף תחכום לחלל שלכם.

אביזר נוסף שיתרום לעיצוב הוא כריות לכיסאות, שהן דרך מצוינת להחדיר קצת צבע ומרקם לעיצוב החלל. שחקו עם דוגמאות ובדים שונים כדי למצוא את ההתאמה המושלמת לכיסא שלכם.

אתם יכולים להוסיף גם חפצים דקורטיביים נוספים- כגון תמונות ממסוגרות, מלחיות מעוצבות, פריטי נוי ועוד. נסו להתמקד גם במראה הקירות ואל תשאירו אותם חשופים. אם זה לתלות ציטוטים מעוררי השראה, ״חוקי הבית״ או לוח מחיק בו ניתן לכתוב מטלות או תפריט אוכל שבועי- כל אלה יכולים לשפר את מראה המטבח וגם להקל עליכם במשימות שונות.

ומה עם כלי המטבח, הסכו״ם והצלחות? גם הם יכולים להיות אמירה עיצובית. אפשר לבחור בצלחות בעיצובים וצבעים מיוחדים, או בסגנון מסוים- לדוגמה מודרני, וינטג׳ ועוד. בחרו בסכו״ם כסוף, זהוב או צבעוני. הספלים שלכם יכולים להיות עם הדפסים מיוחדים או מינימליסטיים. כשאתם מציגים את כל אלה לראווה על המדפים שלכם- הם הופכים לחלק מעיצוב המטבח הכולל.

בנוסף, אל תשכחו את הפרטים הקטנים שיכולים לעשות הבדל גדול. לדוגמה, ראנרים לשולחן או לאי במטבח יכולים להציג את הסגנון שלכם כלפי חוץ ולייצר מראה מיוחד. גם וילון צבעוני בחלון שלכם יוכל להפוך את מראה המטבח לביתי. חשבו על פרטים גדולים וקטנים כאחד!

התאמת הצבעים לעיצוב הנוכחי

כשאתם בוחרים את כל האביזרים השונים למטבח שלכם, חשוב לוודא שהם מתאימים בצבע שלהם לעיצוב הנוכחי. הרמוניה של צבעים, טקסטורות וסגנונות יכולים לייצר מראה מגובש שקושר את כל האלמנטים ביחד ומייצר אווירה נעימה ואסתטית. אם לעיצוב המטבח הנוכחי שלכם יש פלטת צבעים ספציפית, חפשו אביזרים שמשלימים או מדגישים את הצבעים האלה. 

זה רלוונטי בכל האלמנטים- גם בר מים וגם תמונות תלויות. אם לדוגמה יש לכם מטבח בגוונים ניטרליים, כריות לכיסאות בצבעים בולטים או ראנר עם הדפס פרחוני לשולחן יכולים להוסיף טאץ׳ של צבע מפתיע לעיצוב. לעומת זאת, אם המטבח שלכם גם ככה מלא כבר בצבעים עזים וחיים- שקלו לבחור באקססוריז בגוונים מאופקים יותר כדי לשמור על איזון ולא לייצר עומס רב מדי בעיניים.

אהבתם? שתפו מאמר זה!