עיצוב חדר אמבטיה

תוכן עניינים

חדרי אמבטיה הם לרוב חלל שפחות מקפידים על העיצוב שלו בבית, וחבל שכך. הם לא מקבלים מספיק תשומת לב לפרטים ובסופו של דבר הם רק מקום להתכונן ליום שלכם. אבל עם קצת יצירתיות ותכנון קפדני, ניתן להפוך חדרי אמבטיה לאחד המקומות המרגיעים ביותר בבית.

הצעד הראשון לעיצוב חדר האמבטיה המושלם הוא להחליט איזה סוג מראה אתם רוצים שיהיה לו. ישנם סוגים רבים ושונים של סגנונות שאתם יכולים לבחור מהם, כגון כפרי או מודרני, עיצובים קלאסיים יותר, וינטג' ועוד. במילים אחרות, אם אתם מתכננים לשפץ את חדר האמבטיה שלכם, אז חשוב לדעת מה כדאי לכם לחפש.

עיצוב חדר אמבטיה

תכנון הפריסה העיצובית של חדר המקלחת 

עיצוב חדרי אמבטיה הוא תחום שקיים כבר עשרות שנים. עיצוב חדרי הרחצה חשוב לא פחות מהעיצוב של כל חדר אחר בבית שלכם. עיצוב חדר זה יכול לשמש כדי לבטא את האישיות והסגנון שלכם, מה שבעלי בתים רבים לוקחים למקום האישי שלהם.

יותר מהכול, צריך לחשוב על הפריסה של עיצוב חדר האמבטיה. הפריסה העיצובית של חדר המקלחת תהיה תלויה בכמה מקום פנוי יש לכם, כמו גם איזה סוג של דברים אתם רוצים בחדר האמבטיה שלכם (שירותים? מקלחת? אמבטיה?). תצטרכו גם לשקול לאן דברים כמו מתלי מגבות וכיורים צריכים ללכת, כדי שהם לא יתנגשו-עיצובית עם שאר הפריטים בחדר המקלחת.

מה אני מחפשת מעיצוב חדר האמבטיה שלי? 

הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לשאול את עצמכם מה הצרכים שלכם. האם אתם צריכים עיצוב חדר מקלחת למספר אנשים? רוצים אמבטיה מפנקת? האם יש לכם חשיבה ידידותית לסביבה ורוצים להטמיע בחדר המקלחת עיצוב בר קיימא?

כמו כן, חשוב גם שלעיצוב חדר האמבטיה תהיה זרימה מגובשת עם שאר חלקי הבית והעיצוב בהם. לדוגמה, אם לחדר השינה והסלון יש עיצובים מודרניים, אז עדיף יהיה לחדר האמבטיה עיצוב דומה גם כן. אבל עם זאת, אפשר גם להחליט שיוצרים מעין ניגודיות עיצובית, קונטרסט שכזה. אין חוקים, הכול עניין של טעם וסגנון.

טיפים לבחירת תאורה עבור חדר המקלחת

תאורה וגופי תאורה חשובים מאוד בכל חדר, אך הם חשובים במיוחד בחדר המקלחת. כאשר אתם מתקלחים, אתם רוצים להיות מסוגלים לראות לאן אתם הולכים, ולא להיתקל בכלום חלילה. ובכל הנוגע לבחירת סוגי התאורה לחדר המקלחת שלכם, אין פתרון אחד שמתאים לכולם. הכול תלוי באיזו אווירה אתם רוצים ליצור עבור החלל שלכם.

אם אתם רוצים משהו בהיר ומלא חיים, אז אולי עדיף ללכת על אור בעל הספק רב או גוף תאורה עם הרבה נורות פנימיות בתוכו. אם אתם רוצים משהו יותר מרגיע וביתי, אז אורות רכים יותר יעבדו הכי טוב. למשל, תאורה למקלחת בגוון צהבהב. עם זאת, קחו בחשבון שבמקלחת צריך תאורה בהירה בד"כ, כי משתמשים בחלל הזה בשביל להתארגן, להתלבש, להתאפר ועוד. במילים אחרות, צריך לראות מה עושים.

אהבתם? שתפו מאמר זה!