עלויות דירה חדשה

תוכן עניינים

עלויות 

החלום הישראלי של רכישת דירה חדשה, בית פרטי, או נכסים למגורים שהם יד שנייה מגיע למימוש אחרי מאמצים רבים של בני המשפחה ולאחר תשלומים בהיקף משמעותי לגורמים שונים. בכל רובד מדובר בסכומים גבוהים ביותר ולכן הקונים חייבים לעבוד באופן מסודר, עם טבלת אקסל שמפרטת את כל העלויות ואת כל התשלומים הנדרשים, כולל הפריסה לתשלומים. בדרך זו בני הזוג יודעים באופן קבוע מהן ההוצאות בכל חודש ואין להם הפתעות פיננסיות שעלולות להכניס אותם למצבים כספים בעייתיים שיש להם השלכות.

הבסיס לכך הוא ידע מפורט מהם סך העלויות הצפויות להם עבור כל מה שקשור במעבר הדירה. מדובר בסעיפים רבים ובעלויות נלוות. ברור לכולם שקשה לקבוע מראש את העלויות הסופיות ותמיד יש הוצאות נוספות שלא תוכננו מראש. כמו כן עליות מחיר בנישות שכבר תוכננו וזאת לאור הזמן הארוך של הבנייה. לכן הם לוקחים מרווח ביטחון כלפי מעלה של 20-10 אחוזים נוספים של הוצאות שעלולות להתווסף. הקביעה של הכספים שנמצאים בידי הרוכשים אמורה להיות מוחלטת. יש כאלו שמגייסים כספים מנכס שהם מוכרים לטובת מטרה זו, מכספים שהם חסכו, או מאופציה של משכנתא הפוכה אשר באמצעותה אפשר לקבל הלוואה על סמך נכס אחר הרשום בטאבו על שמם של בני הזוג. 

עלויות נלוות בעת רכישת נכס 

בשנים האחרונות רוב הציבור אשר רוכש נכס, מעדיף לשכור את שירותיו של מעצב פנים שילווה אותו מיום רכישת הדירה ועד כניסת הדיירים בפועל. ליווי זה הוא חלק מהעלויות הנלוות של מעבר הדירה. בשלב ראשון מעצב הפנים מקבל את התוכניות של החברה הקבלנית אם מדובר בנכס שהוא יד ראשונה או לחלופין תוכניות שקיימות ברשותו של המוכר, אם מדובר בנכס יד שנייה שיש כוונה לשפץ אותו.

מצד שני, מעצב הפנים נחשף למבנה המשפחתי ולצורך האינדיבידואלי של משפחה זו. יש משפחות שמעוניינות בחלל משפחתי גדול הכולל חיבור של הסלון, המטבח ופינת האוכל כשהכול פתוח ונגיש. לכן מעצב הפנים מציע כמה דרכים להגיע למטרה זו, כמו שבירה של אחד הקירות לאחר שקונסטרוקטור יאשר זאת. 

חלוקת של חדרי הבית 

יש משפחות שמעוניינות שלכל אחד מהילדים יהיה חדר משלו ולכן יש עלויות שכוללות עיצוב פנים ייחודי לכל חדר, כמו התקנה של חימום תת רצפתי, התקנה של פרקטים, רכישת ריהוט התואם את גילו של הילד ותחומי העניין שלו. כמו כן תתקבל החלטה על הגוון השולט בחדר, אם יודבק טפט עם הדפסים, אם ירכשו עבורו שטיח, ווילונות ועוד. בהתאם לכך יתווספו נתונים אלו לטבלת עלויות ההקמה של הבית.

תשלומים לגורמים שונים 

מעבר לכל זאת אסור לשכוח תשלומים מהותיים שהם בדרך כלל בסכומים גבוהים עבור מיסים כמו מס רכישה, עלויות נלוות עבור עורך הדין, המתווך, השמאי והגורם הבנקאי או החוץ בנקאי המלווה וזאת בגין תשלום אגרות ועמלות שונות לצורך קבלת המשכנתא.

אהבתם? שתפו מאמר זה!